Instrukcja pakowania rowerów
W trosce o bezpieczeństwo i sprawny transport rowerów przypominamy, że przyjmujemy je wyłącznie w dwóch dopuszczalnych formach pakowania:
- W oryginalnym kartonie producenta,
- Owinięte szczelnie folią stretch (strecz).
Poniżej przedstawiamy szczegółowe zalecenia dotyczące obu metod.
Rower w oryginalnym kartonie
- Zalecany sposób pakowania – gwarantuje najlepszą ochronę.
- Karton powinien być w dobrym stanie, suchy, bez uszkodzeń, przetarć i otworów.
- Przed zapakowaniem sprawdź, czy w środku znajdują się wszystkie dodatkowe elementy (np. pedały, siodełko, kierownica).
- Luźne elementy należy osobno zabezpieczyć i przymocować wewnątrz kartonu.
- Przestrzenie w kartonie należy wypełnić amortyzującym materiałem – rower nie może przemieszczać się wewnątrz.
- Karton należy solidnie zakleić taśmą pakową i przykleić etykietę adresową w widocznym miejscu.
Rower owinięty folią stretch
- Dopuszczalne tylko w przypadku rowerów w całości złożonych.
- Usuń luźne elementy (np. bidon, lampki, liczniki) i zabezpiecz je oddzielnie.
- Cały rower należy owinąć wieloma warstwami folii stretch – szczególnie newralgiczne miejsca.
- Rower powinien być owinięty szczelnie i stabilnie.
- Etykieta adresowa powinna być przyklejona na płaskiej powierzchni folii i zabezpieczona taśmą.
Nie przyjmujemy
- Rowerów bez żadnego zabezpieczenia (luzem),
- Rowerów w kartonach nieodpowiedniego rozmiaru, uszkodzonych lub otwartych,
- Rowerów zapakowanych w materiał tekstylny (np. pokrowiec, torba),
- Paczek, w których rower nie został ustabilizowany.
Wskazówki dodatkowe
- Akcesoria (kask, pompka, narzędzia) należy zapakować osobno.
- W przypadku kilku rowerów w jednej przesyłce – każdy musi być owinięty oddzielnie, a całość zabezpieczona jako stabilna bryła.
Prawidłowe zabezpieczenie roweru to gwarancja jego bezpiecznego dotarcia do miejsca docelowego. W razie pytań zapraszamy do kontaktu z naszym zespołem obsługi klienta Speedpack.