Jak wybrać firmę kurierską do przesyłek międzynarodowych? 5 rzeczy, na które warto zwrócić uwagę

Opublikowano Kategoria: Poradnik dla osób wysyłających paczki za granicę
Jak wybrać firmę kurierską do przesyłek międzynarodowych?

Obecnie, w czasach prężnego rozwoju branży e-commerce, również rynek oferujący przesyłki kurierskie (w tym również przesyłki międzynarodowe), rozwinął się bardzo dynamicznie. Dla wielu osób kurier jest bardzo wygodnym i najczęściej wybieranym sposobem wysyłki. Korzystają z niego nie tylko sklepy internetowe, ale również osoby prywatne wystawiające swoje rzeczy na popularnych serwisach aukcyjnych. Jak wybrać firmę kurierską, by nasza paczka dotarła szybko i tanio do adresata? Sprawdź nasz poradnik!

1. Czas oraz szybkość doręczenia przesyłki za granicę

Po pierwsze, przy wyborze firmy nie warto kierować się wyłącznie najniższą ceną. To oczywiście ważny aspekt i warto zawsze rozważyć, ile kosztuje przesyłka kurierska, jednak pierwszą rzeczą, jaką należy wziąć pod uwagę, jest szybkość realizacji usługi. Zależy ona przede wszystkim od tego, ile punktów logistycznych (punkty odbioru paczek oraz sortownie) posiada dana firma kurierska. Standardem jest doręczenie przesyłki w ciągu 1-2 dni w kraju. Na ten czas mają jednak wpływ rzeczy takie jak: miejsce dostawy (do oddalonej od dużego miasta wsi przesyłka będzie szła dłużej), termin nadania paczki (w okresie świątecznym czas dostarczenia się wydłuży), konkretne godziny dostarczenia paczki.

2. Proces odbioru paczek przez międzynarodową firmę kurierską

Kolejną rzeczą, jaką należy sprawdzić przed podjęciem decyzji, jest kwestia odbioru paczek do wysyłki. Czy firma odbierze je od Ciebie we wskazanym miejscu i godzinie? Czy konieczne będzie dostarczenie paczki do punktu? Jeśli to pierwsze, należy też sprawdzić, w jaki sposób zamówisz kuriera: telefonicznie czy poprzez system na stronie kuriera. Rozważ wszystkie warianty i wybierz ten, który będzie dla Ciebie najwygodniejszy. Sprawdź jednak wcześniej, czy i ewentualnie z jakimi kosztami wiążą się wszystkie opcje. Może się okazać, że za odbiór paczek w określonym przedziale godzinowym trzeba będzie dodatkowo zapłacić.

3. Śledzenie paczki na trasach krajowych i zagranicznych

Ta opcja przydatna jest zawsze, ale szczególnie istotna jest, gdy nadajemy przesyłki zagraniczne. Kurier międzynarodowy z założenia będzie dostarczał przesyłkę dłużej – dobrze jest więc mieć cały proces pod kontrolą. Monitorowanie drogi paczki to ważna usługa – dowiedz się, w jaki sposób będziesz mógł sprawdzić, gdzie w danym momencie jest Twoja paczka. Czy jest to system internetowy, gdzie wpisujesz numer nadania, czy musisz na przykład polegać na kontakcie z działem obsługi klienta? Wybierz najbardziej optymalne rozwiązanie – tylko wtedy przesyłki kurierskie międzynarodowe, ale także te krajowe, nie będą kosztowały Cię sporo stresu. Jakość i profesjonalizm firmy kurierskiej świadczy również o jakości Twoich usług.

4. Miejsce dostawy

W tym przypadku musisz rozważyć, gdzie głównie będziesz wysyłać paczki: czy lokalnie – na terenie kraju, czy globalnie – za granicę. Jeśli to drugie, sprawdź, czy dana firma dostarcza przesyłki tam, skąd są Twoi klienci. Wybierz taką, która ma duże doświadczenie na rynku międzynarodowym. Rozważ też sposób dostawy – przesyłki lotnicze kosztują zwykle o wiele więcej od paczek, które są dostarczane transportem drogowym.

5. Reklamacje

Przed wyborem firmy kurierskiej sprawdź dokładnie, jak wygląda procedura reklamacyjna i czego dotyczą uznawane reklamacje. Zwykle są to: zagubienie paczki, niedostarczenie jej w umówionym czasie. Nie wszystkie firmy uznają reklamację w przypadku, gdy paczka jest uszkodzona. Zanim podejmiesz decyzję, przeczytaj regulamin – sprawdź, czy reklamację możesz zgłosić łatwo i szybko, czy może jest to złożona i skomplikowana procedura. Możesz też negocjować umieszczenie korzystnych dla Ciebie zapisów w umowie. Ma to duże znaczenie, zwłaszcza w przypadku, jeśli wysyłasz dużo paczek.

To najważniejsze punkty dotyczące wyboru firmy kurierskiej. Na co warto jeszcze zwrócić uwagę? Na pewno na częstotliwość i ilość wysyłanych przez Ciebie paczek – jeśli wysyłasz dużą ilość, regularnie oferty cenowe na pewno będą korzystniejsze niż w przypadku doręczeń niewielkiej ilości przesyłek w nieregularnych odstępach czasowych. Zwróć też dokładnie uwagę na możliwość ubezpieczenia paczki – czy jest w cenie, czy trzeba za nie dodatkowo zapłacić. Taka usługa znacząco podnosi komfort nadawcy – w przypadku zniszczenia paczki, będziesz w stanie uzyskać odszkodowanie.